10 Kasım 2010 Çarşamba

Mütevelli Heyeti ve Yönetim Kurulu

Ünlü sanatçı İsmail YK
Vakıflar, TOG 5737 sayılı Vakıflar Kanuna dayanarak kurulurlar. Kanunda vakıf tanımı şöyle yapılır: vakıflar belirli bir malvarlığını kuruluşlarında belirtilen amaçlara özgülenmesiyle ortaya çıkan yapılardır.

Toplum Gönüllüleri Vakfı'nın en yüksek karar organı mütevelli heyettir. TOG'un 94 kişilik bir mütevelli heyeti var. Mütevelli heyet vakfın yürütülmesi için kendi arasından ve dışarıdan seçtiği kişilerden yönetim kurulunu (kısaca YK) oluşturur (1)

YK'nın toplam 9 asil ve 9 yedek üyesi vardır. Vakfın iç tüzüğüne göre mütevelli heyet, 4 asil ve 4 yedek YK üyesini Gençlik Konseyi tarafından önerilen 29 yaş altı gençlerden   belirler

Ayrıca gene mütevelli heyet bir yönetim kurulu başkanı seçer.

Peki ben nasıl YK üyesi olabilirim mi diyorsunuz?


Öncelikle 5 anahtar eğitimlerini tamamlamış olmanız gerekmekte. Çünkü, ancak anahtar eğitimlerini tamamlayan gençler yönetim kuruluna aday adayı olabiliyorlar. Aday adayları gençlik konseyi tarafından yapılan puanlamayla sıralanıyor mütevelli heyete YK adayı olarak sunuluyorlar. Sıralamada iyi bir yer aldıktan sonra, nisan ayında mütevelli heyet tarafından da seçilirseniz YK üyesi oldunuz demektir. YK'ya aday olmadan mevcut ve eski YK üyeleriyle konuşmak iyi bir fikir olabilir. 

Yönetim Kurulu yapısını şöyle özetleyelim:
1 YK başkanı 
3 yıllığına mütevelli heyet tarafından seçilir.
9 YK üyesi (asil)
5 yetişkin (2 yıllığına mütevelli heyet tarafından seçilir) + 4 genç  (Gençlik Konseyi önerir, 1 yıllığına mütevelli heyet tarafından seçilir)
9 YK üyesi (yedek)
YK üyesi (2 yıllığına mütevelli heyet tarafından seçilir) ve 4 genç (Gençlik Konseyi önerir, 1 yıllığına mütevelli heyet tarafından seçilir)

DİPSOS

(1) Kendisine ve sanatına saygımız sonsuz olmakla birlikte İsmail YK isimli şahsın TOG YK ile herhangi bir ilişkisi olmadığını belirtmeliyiz. olay sadece bir isim benzerliğinden ibarettir. İsmail YK sevenlere duyurulur!

Hiç yorum yok: